חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דר אוהד הרשקוביץ - פסיכולוג CBT
CBT-TIME

פרוטוקול טיפולי טרנס-דיאגנוסטי CBT-TIME

פרוטוקול “CBT-TIME” הוא פרוטוקול מאוחד, המאגד את הטיפול בכל ההפרעות השונות והסימפטומים השונים. 

בבסיס הפרוטוקול עומדת ההנחה כי על אף שהם מתבטאים באופן שונה בהפרעות שונות, כל הסימפטומים יושבים על אותו ציר טעויות מבחינות של דפוסי חשיבה, התמודדות עם רגש ודפוסי התנהגות. 

הפרוטוקול מציע שלושה מוקדים דרכם המטופל לומד לזהות ולשנות דפוסים לא בריאים ולהחליפם בדפוסים יותר בריאים, אותם הוא מתרגל במהלך הטיפול.

איך בוחרים מטפל לטיפול קצר מועד?

כולם מדברים על טיפול קוגניטיבי התנהגותי, אך מהו בעצם טיפול זה? ואיך בוחרים את המטפל הטוב ביותר? הרי בחירת המטפל הינה בחירה משמעותית ובעלת שיקולים

איך לבחור מטפל CBT
טיפול CBT

איך לבחור מטפל CBT מתאים?

טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) נחשב, כיום, לטיפול האפקטיבי ביותר להתמודדות עם הפרעות חרדה ודיכאון מסוגים שונים, פוסט טראומה (PTSD), הפרעה אובססיבית כפייתית (OCD), בעיות

למה דווקא לפנות לטיפול CBT על פני טיפולים אחרים?

מטרת טיפול CBT הינה לסגל אמונות ודפוסי חשיבה רציונאליים ומציאותיים שיאפשרו אימוץ התנהגות פונקציונאלית ופרודוקטיבית יותר.
שיטה זו הוכחה מבחינה מחקרית וקלינית כטיפול יעיל להתמודדות עם הפרעות ספציפיות, בהשוואה לשיטת טיפול אחרות, כגון טיפול פסיכו-דינאמי, EMDR וכו’

הערכה עצמית נמוכה, דימוי עצמי נמוך וטיפול CBT
ביטחון עצמי נמוך

הקשר בין הערכה עצמית לבין דימוי עצמי

בניגוד למה שרבים חושבים, דימוי עצמי נמוך הוא לא ההיפך מ”הערכה עצמית גבוהה”, אלא בקצה השני של הסקאלה נמצאת קבלה עצמית. טיפול CBT מסייע להגיע לקבלה עצמית ולטפל בבעיות דימוי עצמי והערכה עצמית נמוכים.

יתרונות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT) על פני טיפול דינמי

בשנים האחרונות, הולכות ומצטברות הוכחות ועדויות מחקריות לגבי יעילות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT). לטיפול קוגניטיבי התנהגותי יש מספר יתרונות יחסיים, שהופכים אותו לטיפול אפקטיבי יותר מטיפול דינאמי ומשיטות טיפול פסיכולוגיות אחרות.

טיפול התנהגותי – כיצד הוא עובד?

טיפול התנהגותי מתבסס על ההנחה שדפוסי התנהגות שגויים ומעוותים הם, בין היתר, תולדה של הרגלי חיים לא נכונים וחוויות אישיות, רגשיות וסביבתיות מהעבר.
מטרת הטיפול היא לשנות את אותם דפוסי התנהגות, אשר מזיקים ופוגעים באיכות החיים ובתפקוד היומיומי של המטופל.

מהם היתרונות של טיפול קוגניטיבי?

פחדים, חרדות ומתחים נפשיים הם חלק בלתי נפרד מאורח החיים של העידן המודרני. קשיים כלכליים וביטחוניים, חתירה מתמדת להישגיות, עבודה אינטנסיבית סביב השעון, תזונה לקויה

דילוג לתוכן